2015. január 11., vasárnap

Kirándulások Phuketen

Alizék igazán nem unatkoztak Phuketen és tartalmasan kihasználták a két hetet. Sokfelé kirándultak,  a sziget távolabbi részeit házigazdáik segítségével fedezték fel.

Dzsungel-mangrove-vízesés

...
A program a késő délelőtti órában vette kezdetét, így a reggelit követően kipihenten vágtunk neki. Iszonyat forróság volt aznap. A sofőrünk, aki egyben az idegenvezetőnk is volt, mindvégig velünk tartott. Az út során többször megállt, hogy friss, és ami a leglényegesebb, hűtött vizet vehessünk magunknak. Egy órás kocsikázás után megérkeztünk a mangrove mocsárhoz /A megállók során nehezen hagytuk el a légkondis terepjárót :-)/, melyet egy fahídon keresztül jártunk körbe. Mivel már hetek óta nem esett az eső, ezért eléggé ki volt száradva, így érdekes látványt nyújtott a kusza, mindent átszövő gyökérrendszer.
Ezt követően a vízesés felé vettük az irányt. Útközben ananász és gumifa ültetvények mellett haladtunk el. Természetesen egy-egy fénykép erejéig mindig volt idő megállni. A vízeséshez egy patak melletti ösvényen jutottunk fel. A páratartalom itt már súrolta a 95%-ot, de megérte. Egy kis pihenést követően lefelé vettük az irányt és zárásként megnéztük a gibbon rehabilitációs központot.

Phuketi éjszaka

...
A phuketi éjszaka során megismerhettük az igazi thaiföldi éjszakai életet. Velünk tartott egy másik fiatal pár is. Igazán kellemes idő volt, így a dzsip platóján élveztük az utat. Az első megálló az éjszakai piac volt. Itt kb. majd két órád van nézelődni, vásárolni. Kicsit aggódtunk, hogy mit fogunk csinálni ennyi ideig, mert ez a piacosdi nem a mi világunk. Szerencsénk volt, ugyanis kiderült, hogy a másik páros sem igazán híve ezen dolgoknak, csupán egy sálat szeretettek volna venni. Így fél óra és már ott se voltunk. Persze azt elmondanám, hogy sálat nem vettünk, mert a turistáknak előszeretettel próbálják drágábban eladni az amúgy olcsó termékeiket.

Ezt követte az autó hi-fi és tuning show

Utolsó állomásunk Patong volt. A sétáló utca visszaadja mindazt, ami általában először eszébe jut a fiataloknak Thaiföldről. Ez igazi buli negyed, szórakozóhelyek, bárok, disco-k, lányok a bárpultokon, táncos-rudakon, és persze itt úton útfélen találkozni fogsz lady-boy-okkal (fiúból lány), akikről a legtöbb esetben tényleg nem mondod meg, hogy fiú-e vagy lány.

Krabi

...
Krabinak meglehetősen fáradtan vágtunk neki, hiszen előtte este vettünk részt az éjszakai programon. Reggel 7 órakor vette kezdetét a kirándulás. Egy rövid utazás után, kb. 40 perc múlva megérkeztünk Phuket város kikötőjébe. Másfél órás hajókázás után elkezdtünk lassítani és mellénk kötött egy speed boat. Megtörtént a nagy hajóról az átszállás. Hááát…mit ne mondjak ez még segítséggel se volt egyszerű. Első megállónk Tup island volt. A szigetet egy homokzátony köti össze egy másik apró szigettel. Az apályt megvárva nekivágtunk a szemközti szigetnek a homokzátonyon keresztül. /Mondjuk választási lehetőségünk nem volt, mert a speedboat időközben átment a másik szigetre :-)/. A kristálytiszta, meleg víz hol térdig, hol combig ért, olykor-olykor megnehezítve a „kellemes sétát”. DE!!! Fantasztikus élmény volt. Kár lett volna lemaradni róla.

Miután mindenki átért lassan továbbindultunk. A motorcsónak egy rövid időre megállt a nyílt vízen, hogy a turisták fényképet tudjanak készíteni a híres csirke szikláról (Chicken island). A csónak újra elindult és szinte már ott is voltunk Poda szigetén. Meleg homok, csodás tenger.

A következő helyszín Railay, ahol svédasztalos ebéd várt ránk. Ismét egy gyönyörű tengerpart tiszta vízzel, homokkal és óriás mészkősziklákkal körülvéve.

Az út során természetesen folyamatosan kaptunk hűtött folyadékot, valamint gyümölcsöket és lehetőség nyílt sznorkelezni is, amihez biztosítják a szükséges felszerelést.

Dél sziget túra

...
Ez egy szárazföldi autós túra, mely során Phuket déli részének látványosságait jártuk körbe.  Strandok, kilátók, kikötők, thai piacok, bazársor…
A nap folyamán lehetőség nyílt elefántolásra, amit mi kihagytunk, mert sajnáljuk az állatokat. Viszont banánnal megetethettük az elefántokat, amely szintén nagy élmény volt.

Phi Phi túra

...
A program reggel 8-kor vette volna kezdetét, ha időben jött volna értünk a mikrobusz. Több, mint egy órát vártunk esőben, közben többször beszéltünk telefonon szállásadóinkkal, akik folyamatosan egyeztettek a hajótársaság embereivel a késés miatt. Miután meguntuk a várakozást és felhergeltük magunkat, visszasétáltunk az apartmanhoz. Alig hogy leültünk a kertben, már jött is egy thai fiú, aki minket keresett. Ő volt a sofőr. Nagy nehezen elindultunk… A kikötőben már mindenki csak ránk várt, beszálltunk a speedboatba, ahol a túravezetőnk elmondta a többieknek, hogy a késés nem a mi hibánk volt. Eleinte úgy tűnt ez a nap, nem az a nap. A reggeli események után az időjárás sem nekünk kedvezett, végig esett. A hajón az összes víz persze a nyakamba ömlött, csurom vizes lettem, alig vártam már, hogy kikössünk. Végre megérkeztünk, első megállónk Phi-Phi Leh. Az eső elállt, a felhők eltűntek és kisütött a nap! Csodálatos sziget! Egyik legnépszerűbb strandja Maya Bay, melyet hatalmas sziklák vesznek körül. Ezen a helyen forgatták a sokak által ismert „A part” című filmet. Puha, fehér homokos partszakasz, smaragdzöld színű tenger, buja trópusi növényzet… egyszerűen mesés!!!  /és mindehhez párosul a turisták tömkelege/

Ezt követően Phi-Phi Don felé vettük az irányt. Egy rövid kis megálló Monkey Beach-nél, ahol a partot ellepő majmokat lehetett fényképezni, és megérkeztünk. Egy nagyot sétáltunk a szigeten, majd megebédeltünk és irány utolsó megállónk a Tojás sziget (Khai island). Mivel ez valóban egy parányi sziget, ezért kényelmesen volt időnk bejárni. Természetesen itt is érezhető, hogy a turistákból élnek. A nagy forróságban gondoltam jól esne egy jégkrém, viszont az itthoni ár dupláján adták. Ez azért vicc, így lesétáltunk a partra és megvártuk az indulást a hajónál. A kirándulás során, úgy mint Krabi esetében, itt is lehetőség nyílt sznorkelezésre, valamint dinnye és ananász korlátlan fogyasztására.

A kikötőbe visszaérve a túravezető egy ládikával körbejárt és ha elégedett voltál a szolgáltatással adakozhattál a társaság részére.

Amennyire rosszul indult, annál inkább ez volt a legszuperebb kirándulás!!! Ha Thaiföldön jársz, ne hagyd ki ezt a lélegzetállítóan szép helyet!

Botanikus Kert

...
A botanikus kert gyönyörű volt! Itt valóban élvezheted a természet szépségeit, számos trópusi és egzotikus növényt csodálhatsz meg. A Bonsai kerttől, a fűszernövényeken, kaktuszokon, vízi liliomokon, tavakon, esőerdőn keresztül az angol, japán, indonéz kertekig, trópusi pálmákig itt mindent megtalálsz. A látogatás során lehetőség van egy pillangó ház megtekintésére is. Közvetlen közelről lesheted meg a lepkéket, amint az ananászszeleteket ízlelgetik.

Wat Chalong

A Wat Chalong vagyis a chalongi templomok a leghíresebb és leglátogatottabb templomok Phuket szigetén. Minden nyitott templomot szabadon körbejárhatsz és mindegyikben más-más élmény vár. Az egyik épületben például élethű és életnagyságú viaszpapokkal találkozhatsz. A templomok bejáratai előtt számos papucs sorakozik, ugyanis cipővel tilos a belépés.

Állatkert

...
A kíváncsiság hajtott minket, milyen is lehet egy állatkert Thaiföldön?! Az igazat megvallva senki ne számítson európai körülményekre. Az állatok szomorúnak tűntek, kevés mozgástérrel rendelkeztek, amelyek nem a higiénéről voltak kirívóak. Az aligátorokat szinte alig lehetett észrevenni az algáktól ellepett vízben, melynek tetején számos üres ásványvizes palack úszkált. A helyet gyorsan körbejártuk, egy része le is volt zárva. Három különböző show megtekintését foglalja magában az amúgy sem olcsó belépőjegy: majom show, krokodil show, elefánt show. A majmok aranyosak voltak, bicikliztek, súlyzóztak, számoltak. Kipipálva. Ezt követően mentünk a krokodilokhoz. Ez tényleg hatalmas volt. Két fiatal thai srác embert próbáló bátorsággal és mindent lebíró akarattal (puffin lekvár) parádézott a show alatt. Egyikük a fejét helyezte a vérszomjas állat szájába, míg a másik egy papírpénzt szedett ki a fogával a krokodil szájából. Az elefánt show közben jött egy jó kis trópusi zápor, de szerencsére fedett helyekről élvezheted a műsorokat. Az állatok játszanak, labdáznak, táncolnak és még zenélnek is.

Maradandó élményt persze a krokodil show adott. Lehetőség van még egy tigrissel  is fényképezkedni, persze nem ingyen, de ezt mi kihagytuk.

Big Buddha

...
A Big Buddha Phuket déli részén egy 400 méter magas hegyen helyezkedik el. A szobor 45 méter magas, még ma is épül, a belseje templom lesz. A szerzetesek adományokat gyűjtenek az építkezés további költségeihez.

Sétánk során találkoztunk egy thai bácsival, aki kézzel faragott ajtókat készített. Csodaszépek a munkái.

A hegyről nagyon pazar kilátás tárul elénk. Innen látni lehet Dél-Phuket körül a tengert és ez által az egész dél-sziget alakját. Ha Phuketen jársz, kár kihagyni!