2015. január 11., vasárnap

Élménybeszámoló: Thaiföld

Thaiföld meglátogatására a téli időszak a legalkalmasabb, a helyi időjárás november és február között a legkellemesebb. Töretlenül népszerű úti cél, a vízumkényszer eltörlésével pedig egyszerűbbé is vált az utazás. Ha Te is a távol-keleti ország felkeresését tervezed, Aliz beszámolóját hasznosnak fogod találni. Kellemes álmodozást! Jó tervezést!

...

"Hogyan is esett választásunk Thaiföldre?! Barátaink Vietnámban dolgoznak és megbeszéltük, hogy meglátogatjuk őket, majd együtt elutazunk Thaiföldre. Így hát belevágtunk a közös szervezésbe. A keresgélés során találtunk rá a Thaiföld Hungarian Center honlapjára. Egy vidám magyar csapat, akik Phuket szigetén élnek és minden, az országukba látogató magyar turistának segítséget nyújtanak a kint tartózkodásuk során. A weboldalukat áttanulmányozva nem is volt kérdés tovább számunkra, hogy megtaláltuk az ideális helyet a nyaralásunkhoz. Mind árban, mind a felkínált programlehetőségek tekintetében a legjobb választásnak tűnt. És valóban… NEM csalódtunk. Persze kezdetben volt bennünk egy kis para, hogy mennyire valós ez az egész, valóban létezik-e a csapat. Őszintén szólva az győzött meg minket, hogy nem kértek előre semmit, nem volt x százalék előfoglalási díj, az anyagiakat a megérkezést követően kellett rendezni.

Barátaink sajnos nem tudtak velünk tartani, mert a munkabeosztásuk közbeszólt, így ketten vágtunk neki a kalandnak.

Két hetes nyaralásunkat áprilisra terveztük. Januárban felvettük a kapcsolatot a magyar csapattal, akik nagyon készségesek, segítőkészek voltak, minden kérdésünkre szívesen válaszoltak. A sors keze, hogy pont áprilistól voltak szabad szobáik, így gyorsan elkezdtünk repülőjegyeket keresgélni. Amint ráakadtunk a legkedvezőbbre foglaltuk is a szállást. /Persze mi is felkerestünk néhány utazási irodát, az első helyen horribilis összeget mondtak, a dupláját annak, amit a neten találtunk és persze közölték, hogy ennél olcsóbb nincs. A másik irodánál legalább korrekt volt a hölgy, elmondta, hogy az általunk választott időpontra valóban az a legkedvezőbb jegy, amit találtunk, de ha rajtuk keresztül foglaljuk, akkor a kezelési költség miatt többe fog kerülni./ Ezért magunk rendeltük meg a jegyeket.

A Qatar Airways-re esett a választásunk és egyáltalán nem bántuk meg. Korábban már hallottunk a társaságról és körülbelül tudtuk, mire számíthatunk.

Délután 16:35-kor indultunk Budapestről, és helyi idő szerint éjfél előtt landoltunk Dohán. Az átszállási idő alig két óra volt, fennakadás nélkül jutottunk el A-ból B-be. A reptér munkatársai érkezéskor megkérdezték hova utazunk és gyors útba igazítást adtak, így keresgélnünk se kellett honnan indulunk majd tovább.

Hajnali fél kettő körül tovább indultunk Phuketre és kezdetét vette az utazás leghosszabb és legunalmasabb része, bár a hajnali időpontnak köszönhetően könnyen álomba szenderül az ember. A stewardessek nagyon kedvesek, segítőkészek voltak. Ha őszinte akarok lenni, elég válogatós vagyok a kulináris élvezetek terén, de a curry-s szendvicseket leszámítva /nem jöttek be/ nem volt gondom az ételek minőségével és mennyiségével.

Egy gyors tankolás Kuala Lumpurban és végre megérkeztünk…, helyi idő szerint 15:45-kor landoltunk. A reptérről kiérve azonnal megcsapott minket a magas páratartalom és a nagy hőség. Persze a taxisok azonnal lerohantak minket, de egy-egy „no thanks” csodákra képes. :-)

Rövid várakozás, majd egy telefonos egyeztetés után megérkezett értünk a szállítójármű. A klímás terepjáró aranyat ért. Az út a reptértől a szállásig kb. egy óra volt, mely során sok új és érdekes információt tudtunk meg a helyiek életéről, szokásairól.

...

Szállásunk egy csendes kis utcában volt, távol a zsúfolt szállodák és a turisták által ellepett területek világától. Így nyaralásunk minden percét a helyiek között tölthettük, ezáltal mélyebb betekintést nyerve a mindennapi életvitelükbe. Az apartman három szobából állt /azóta már kialakítottak még egyet/, az udvarán egy közös udvari kiülővel és medencével. A szobákat minden nap takarította egy kedves, mosolygós thai hölgy. Még az ágyneműket is lecserélte kb. 3-4 naponta. A vendéglátók különböző csomagokat kínálnak kint tartózkodásod idejére. Mi az akkori legnagyobbat választottuk, amely tartalmazta a reptéri transzfert, napi 2 étkezést, korlátlan WI-FI használatot, napi egy helyi fuvart, és 5 kirándulást /az aktuális árakért kukkants rá a honlapjukra./

A thai emberek nagyon kedvesek és segítőkészek voltak.

Az étkezések a szállásadóink kis helyi éttermében történtek. Egy magyar srác és egy thai lány voltak a szakácsok. Értelemszerűen a magyar magyar ételeket, a thai thai ételeket készített. Válogatósságomból kiindulva nem igazán mertem megkóstolni a helyi specialitásokat, párom viszont annál inkább. Azért igyekeztem minden esetben elcsórni néhány falatot a tányérjából, és igen ízletes finomságokkal ismerkedhettem meg. Az ételek alapja a rizs és a párolt zöldségek. A tojásrántottájuk olyan, mint miénk.

Érdemes a helyi piacokon is vásárolni. Igen olcsó és finom ételeket készítenek. A tavaszi tekercsek például nagyon finomak és nevetségesen olcsók. Mivel itt nem létezik ÁNTSZ és a higiéné sem olyan, mint nálunk, az árusok azért odafigyelnek, hiszen ez a megélhetési forrásuk. Ha rossz ételt adnak ki a kezükből, annak gyorsan híre megy és már el is vesztették a vevőkörüket. Amelyik árus előtt hosszú sor áll, ott biztosan nem nyúlsz mellé! ;-) A csokis-banános palacsintát nem szabad kihagyni!

...

Nyaralásunk alatt ünnepelték a hagyományos thai újévet (Songkran). Nemzeti ünnep lévén ilyenkor minden zárva van, kivéve egy-két élelmiszerboltot. Hatalmas vízi fesztivál keretében zajlik az ünnepség, mindenki mindenkit vízzel locsol, gyalogosokat, motorosokat, autósokat és a külföldieket sem kímélik. Az utca mindkét oldala megtelik vizes vödörrel, slagokkal, vízi pisztolyokkal készenlétben álló emberekkel, akik alig várják, mikor halad el mellettük egy járókelő. Természetesen mi sem hagyhattuk ki ezt az eseményt, ezért kimerészkedtünk az utcára. Rövid kis bevásárló utunk során megáldottak minket, mely keretében bekenték arcunkat valamilyen festékkel és persze néhányszor nyakon öntöttek minket vizes vödrökkel. A boltban még a pénztárgépeket is befóliázták. Ismételten egy nagy élmény részesei lehettünk!

A két hét alatt nem unatkoztunk. Rengeteget kirándultunk és persze sokat strandoltunk a közeli tengerpartokon. (Kata Beach, Karon Beach)."

A kirándulásokról bővebben a folytatásban olvashatsz.