2014. június 9., hétfő

CHECK-IN: Tanácsok sikeres szállásfoglaláshoz a szakertő segítségével

Kedves Hölgyek!

Szilvi megkért, hogy mint szállodás/utazási ügyintéző tapasztalattal bíró és mint gyakori utazó írjak néhány gondolatot a nyaralás szervezéséről. Sokat utazunk mindannyian, ezért konkrétan nem a szervezésre, hanem azokra a nem kívánt „balesetekre” hívjuk fel most a figyelmet, amik elronthatják a jól megérdemelt nyári szabadságunk eltöltését.


Ha magunk keresünk: 

 


Mint mindent, ma az utazásainkat is leginkább interneten bonyolítjuk. Böngésszük az utazási ajánlatokat, és vágyaink alapján hozzáfogunk az utazás megtervezéséhez. Ha mindent mi szeretnénk elintézni, jön a több napig tartó keresés, osztás- szorzás. Ha interneten foglalunk, figyeljünk oda, hogy vagy egy profi szállásközvetítő oldalt használjunk (mint pl. a Booking.com, HRS, stb.), vagy a kiválasztott szálloda saját oldalát (ha nincs még saját foglalási rendszere, írjunk bátran a megadott e-mail címre). A foglalási feltételeket mindenképpen olvassuk el, hiába tűnik sablonosnak, és tömérdek információk halmazának.

Milyen szobaárat válasszunk?


A foglalási feltétel leírja, hogy a szobaár normál ár, amit a szállodába érkezéskor/ távozáskor kell rendezni, vagy előre fizetendő ár. Kedvezménnyel díjazzák, ha előre fizetjük ki szállásunkat, olcsóbb így a napi díj, de módosítás nem lehetséges, és ha elállunk az utazástól, nem is kapjuk vissza az összeget. Ha előre fizetendő árat választunk, a szállás költség összege legyen meg a megadott bankkártya adatokhoz tartozó számlánkon, mert ha a szálloda nem tudja levenni az összeget, automatikusan 24 óra után, akár törölheti is foglalásunkat! Gondoljuk meg, melyik számunkra a kedvezőbb?

Ha a szobaár nem tartalmazza az idegenforgalmi adót, sem a reggelit, de ezt nem vettük észre a foglalásnál, ez már akár lehet egy 15 eurós plusz költség naponta és ha csak a szállodába érkezéskor derül ki számunkra, máris rossz érzést kelt bennünk - mindennapos probléma volt a munkám során.

A leírások tartalmazzák a szállodai szoba felszereltségét is; van-e törölköző, vagy minibár a szobában ez mind fontos információ a nyaralásunk előkészítésében.


A galéria és a vendég kommentek is segítenek a kiválasztásban, de a kommenteket csak akkor veszem figyelembe ha én keresek szállást, ha egyértelműen egy problémát gyakran és azonos módon kritizálnak.

A foglalásunkról érkeznie kell egy visszaigazolásnak, amit figyelmesen olvassunk át. Gyakorlatom során, több vendéggel esett meg, hogy nem abban a hónapban, vagy nem azon a napon szeretett volna szobát foglalni, mint ami a foglaláson szerepelt. Ilyenkor a recepciósnak nehéz a pult mögött állni, ha éppen telt ház miatt nem tud szobát biztosítani a megérkezett kedves vendégeknek, egy a foglalástól eltérő időpontban.

Sok szálloda küld egy automatikus levelet a foglalás után a szolgáltatásokról. Ez megkönnyíti például a transzfer rendelést, hiszen a szálloda partnerét ajánlja, akiben bátran megbízhatunk. Egy isztambuli utam során, ahol négyen utaztunk csak "csajok" mi kerestünk az interneten egy céget, mert a többiek nem akarták megfizetni a szálloda által javasolt szolgáltatót (nem általános, hogy drágább így a szolgáltatás). Találtak a többiek néhány euróval kedvezőbb árat, ezért engem leszavaztak. Volt nagy izgalom, hogy a cég, akinek ráadásul előre fizettünk, valóban kint lesz-e értünk. Szerencsénk volt…. Milánóban pedig, előre lefoglalt és bankkártya adataim megadásával levett transzfer díjat kellett a helyszínen újra kifizetnem, mert nem felelt meg számukra a kinyomtatott voucher. Kinek volt igaza?...
Szerintem, soha sem árt érkezésünk előtt, egy bármilyen témában érdeklődő levél elküldése a szállodának, vagy csak egy jelzés, az érkezésünk várható idejéről. Ettől máris személyesebb lesz a kapcsolatunk a szállodával és megnyugtató, hogy válaszukkal jelzik felénk; várnak bennünket.

(Lelkileg készüljünk fel arra is, mi van akkor, ha van visszaigazolásunk, de a szállodában véletlenül túlfoglalás történt, vagy éppen egy nem várt műszaki ok miatt nem kaphatunk szobát. Ilyenkor a szálloda természetesen köteles megoldani ezt a helyzetet, de nem baj, ha van egy másik szállás ötlet a tarsolyunkban).

Szeretem itthon elvégezni a kiválasztott helyszín programjainak kigyűjtését, és soha nem hagyom ki a helyi recepciósok által javasolt felderítő városnéző programok befizetését sem.

Ha szívesen kérünk segítséget:



Sokan mondják, hogy az utazási irodák ideje lejárt. Én több külföldi út során, igénybe vettem utazási irodai segítséget, hiszen nekik már jól ismert partnerekkel vannak szerződéseik, az ügyintézők study tour-ok alkalmával megismerték az ajánlott szállodákat, így nagy eséllyel elképzeléseinknek megfelelőt ajánlanak számunkra. Mivel ők jutalékot a szállodáktól kapnak, ezért nem kell attól félnünk, hogy a szervezés plusz költségekkel járhat. Egyszerre, minden egy helyen elvégezhető; a szállás mellett repülőjegy foglalás, utazási biztosítás-én a nélkül soha nem megyek külföldre-, vagy éppen a valutaváltás.

Ha van személyi edzőnk, miért ne lehetne saját utazási tanácsadónk? Én pont így ismertem meg Szilvit, éljenek Önök is a lehetőséggel!

Remélem, hogy sikerült néhány dologra felhívni a figyelmet és a következő utazáson felkészültebben érkeztek meg a kiválasztott szálláshelyre. Ha már érkezéskor negatív élmények fogadnak bennünket, az rányomhatja a bélyegét az egész utazásra.

Élményekben gazdag utazást kívánok minden kedves „Utazzunk, Csajok” blog olvasónak!

Fehér Erika